מוזמנים לפגישת  הכרות ללא התחייבות. לתאום 054-6255344
 
 
------------------------------------
הכנת דוחות שנתיים, הכנת הצהרת הון, מס הכנסה, מע"מ, ביטוח לאומי
 
מרויחים מעל 640 אלף שח בשנה? יש לכם הכנסות פאסיביות בחול? יש הכנסות פאסיביות בישראל? מדווחים שכ"ד לפי מס שולי? - אתם חייבים בהגשת דוחות שנתי
 
שילמתם מיסי מקרקעין? שבח? ניתן לפנות למשרד לצורך בדיקת התשלום. רבים מקבלים החזרים בעקבות הטיפול במיסים הללו
 
מוזמנים לפגוש אותנו במשרדים בתל אביב או סגולה. לתיאום - 077-2307058 
054-6255344
 

זמן תוכנית שנתית לעסק הקטן - הגיע

.... אם לא תדעו לאן אתם רוצים להגיע  -  לא משנה לאן תלכו... (אליס בארץ הפלאות)

עסק שרוצה להשיג מטרות שאיפות והתקדמות חייב לעבוד עם תוכנית עבודה. האומנם עסק קטן צריך תוכנית עבודה שנתית ? התשובה קצרה- כן!!!
בעל עסק מעבר לעבודתו השגרתית חייב גם לפתח את הדבר הבא. שרות נוסף, קהל יעד חדש, מוצר חדש, להגדיל את העסק. לעיתים לשם ביצוע תכניות עתידיות מזהים מראש כי לצורך ביצועם נדרשים פעולות כמו קורס ותעודה מקצועית, אישור משרד ממשלתי, שיתוף פעולה - וחייב תוכנית וצעדים ברורים להשגת המטרות.
עסקים קטנים בחלקם עסקים בהם עובד בעל עסק יחיד או עם מספר עובדים מועט. ככורח עושה בעל העסק תפקידים מרובים. שלא כמו בחברות גדולות שם יש מנגנונים,עובדים רבים, בעלי תפקידים, ומחלקות האמונות על תיאום התכנון השנתי ומעקב אחר ביצועו.
דווקא בשל כך, הבדידות של מנהל העסק הקטן ורמת האילוצים וריבוי התפקידים וקבלת החלטות רבות לבד, המנהל מוצא עצמו שעבודתו והאילוצים האלה שמנהלים אותו במקום התוכניות, הרצונות, והשאיפות.
עסקים העובדים על פי תוכנית שנתית רמת השגת המטרות שלהם גבוהה פי כמה מעסקים המתנהלים על פי הסחף היומיומי אליו סוחף אותם העסק וההתמודדויות
תוכנית עבודה נותנת לבעל העסק תמונה עתידית אותה הוא "מצייר". התוכנית כמובן חייבת להיות מעשית ומוגדרת אך מאפשרת לראות תמונה וחלוקתה על פני ציר זמן שנקבע למשל שנה, בחלוקת היעדים והמשימות לפי חודשים המפורטים וניתנים לבחינה אם בוצעו ואם הושגו.

תחילת השנה זמן טוב לתכנון. זמן לתוכנית עבודה שתגדיר ראשית חזון מטרות ויעדים ולאחר מכן תהפוך לתוכנית אופרטיבית בה ידע בעל העסק מה עליו לעשות בכל חודש וחודש על מנת לקדם את המטרות והיעדים שנקבעו. התוכנית תכלול התייחסויות מעשיות למגוון נושאים: הכנסות, מספר לקוחות, שיווק ופרסום, עובדים, השקעות, עונתיות, שיווק קידום, שיתופי פעולה ועוד. בעסק הקטן התוכנית תיקח בחשבון גם את הצרכים האישיים והמשפחתיים.

קדימה לעבודה!!!

שלב א'- אסטרטגיה עסקית

לצורך עבודה על תוכנית העבודה – תוכנית לביצוע מעשי - בו ברורות המשימות.
יש להקדים ולתת מענה על מספר שאלות. כל אחד בהתאם לעסק שלו, כל אחד לפי התחום והענף שלו.את התשובות בהמשך נתרגם ליעדים מעשיים. השאלות הן:
What  - מה אנחנו עושים ?
Who  - למי נותנים שרות ?
Why  - למה אנחנו עושים זאת?
Where  - היכן ?
When  - מתי ?

שלב ב' -קביעת מטרות ויעדים
תוצאת המענה על השאלות הינו בהגדרת מטרות והיעדים שחייבים להיות מעשיים ואפשריים.כך שבעוד חודש, רבעון שנה או  זמן שנקבע נוכל לבחון  האם היעד הושג האם  המטרה הושלמה. ולכן כל יעד ומטרה יהיו:
מוגדרים
מציאותיים
ברי מדידה
ברי השגה
ולוח זמנים מוגדר

שלב ג' – הסקת מסקנות תוכנית קודמת
 במידה וכבר קיימת תוכנית עבודה משנה קודמת עלינו לבחון באומץ מה הושג מה עדיין לא. לנתח מה עבד ומה לא, מה יש לעשות אחרת. שלב זה יש לבצע באומץ ולא ליפול לפח שביעות הרצון מעצמנו , זמן ביקורת אובייקטיבית ככל שניתן.

שלב ד' הכנת התוכנית בפועל
הכנת גיליון התוכנית העבודה. על פני ציר זמן. עסקים שונים עובדים לפי תקופות שונות לפי חודשים, רבעונים, חצי שנתי או שנתי. מומלץ לעסקים הקטנים לעבוד ברמה חודשית לכל חודש התייחסות משלו ומעקב על ביצוע.
יש להכין גיליון ובו כלל החודשים. (תוכנת אקסל הינה תוכנה מאד נוחה לביצוע תהליך זה אך כל כלי אחר שנוח ואתם שולטים בו מתאים גם אם אין כלי ממוחשב הכנת תוכנית פיזית על גיליון או לוח. כאמור בשיטה שנבחרה נכין גיליון הכולל את כלל חודשי השנה שיופיעו למעלה לפי הסדר.
ננסה כל שניתן למלא את הטבלה בעזרת מספר או ציון אחר מדיד שנוכל לבדוק בקלות בוצע/לא בוצע, הושג / לא הושג.
מועדים מיוחדים - תחילה נסמן ונציין את מועדי החגים המרכזיים, חופשות גדולות ומועדים מיוחדים- ברמה חודשית לצורך התאמת הגיליון ללוח השנה כמו כן, נסמן מועדים שידוע לנו מראש שהם חייבים התייחסות מיוחדת כמו כדי שנשים לב לכך בחלוקת המטרות והיעדים שם עלינו להבין כי יש מגבלה או תקופת פעילות ענפה
צפי מחזור הכנסות ( נעריך לפי מספר פרמטרים ניסיון העבר, המטרות שהצבנו לעצמנו ולמציאות ) יש לשים לב שההכנסות לא תמיד מתחלקות באופן רציף על פני כל השנה אלה מתרכזת בחודשים מסוימים יש להתייחס לכך.
גידול מספר לקוחות ( נציין כמה לקוחות חדשים יהיו בכל חודש, או כמה לקוחות יש לפגוש , לקוחות שיוצעו להם שירותים נוספים בהתאם לעסק וכדומה)
פיתוח שירות /מוצר (אלו מוצרים או שירותים נוסיף בעסק למשל הפונים לקהלים נוספים או  שרות/ מוצר חדש לקהל קיים וכדומה )
עובדים ( יעדים הקשורים לעובדים קידום/ חלוקת עבודה / קליטה / צמצום  וכדומה)
השקעות/ רכישת ציודשיווק במדיות השונות
פרסום במדיות חברתיות
פרסום במדיות וירטואליות (שטחי פרסום באינטרנט לקהל יעד מוגדר, פרסום באתרים ספציפיים , פורטל בתחום רלוונטי)
פרסום במדיות דפוס
השתתפות במעגלים ומפגשי נטוורקינג ומעגלי כוח
יחסי ציבור, כתיבת כתבות ומענה בבלוגים
ערבי מבוא
ועוד

שלב ה' - בחינה ובקרה
ניהול שוטף של תוכנית העבודה דורש ביקורת ומעקב ומציאת הפער בין המתוכנן לביצוע. בחינה לאורך השנה, עדיף במועדים קבועים, מידת העמידה בתוכנית.
נפתח לעובדים בגיליון האקסל עמודת ביצוע שם נוכל להשוות בין המתוכנן למתרחש בפועל ולזהות את הפערים
הכנת תוכנית עבודה – תקציר
קביעת מטרות ויעדים
היעדים – מוגדרים, מציאותיים, ברי מדידה, ברי השגה, תחומים בלוח זמנים מוגדר
בחירת קטגוריות/פרמטרים בתוכנית
פריסת יעדים על פני ציר זמן של שנה, רבעון או בהתאמה לתוכנית על פי הקטגוריות שנבחרו
יש לקחת בחשבון את המשפחה, חופשות, חגים, עונות צרכים אישיים
ניהול שוטף ובקרה ביצוע מול תכנוןמומלץ לקחת יום מחוץ לעסק, יום בו לא מתעסקים בשום דבר שוטף,הטלפון והתקשורת מנותקים, יום  בו חולמים שואפים וכותבים ברמה מעשית על פני ציר זמן את אופן הגשמתם. באופן של תכנון יעדים ברורים שיהוו אבני בוחן להתקדמות וההצלחה העסקית.
לקראת השנה החדשה הזדמנות להתחלה חדשה שיטתית שנושאת פירות ומחברת בין שאיפות מטרות ויעדים לביצוע העסקי.בחרו לעבוד עם כלי חדש כלי אפקטיבי, שיביא אתכם להצלחות והגשמות היעדים והמטרות העסקיות שהנכם מציבים לעצמכם. כבר אמרו חכמים " כל מעשה במחשבה תחילה". בהצלחה
 
 
תמונה דוגמא

טלפון משרד > 08-8680155 • פקס > 08-8581552 • טלפון נייד > 054-6255344
     
לייבסיטי - בניית אתרים